Upravit stránku
  • Cena bez DPH24 500,00
  • Termín4. 11. 2024 09:00 - 6. 11. 2024 17:00

Rozsah 3  (den / dní)
Místo konání Hodonínská 1090/4, 141 00 Praha 4
Počet míst 10
Stav Volná místa

Pořadatel: 

sabi consulting

Cíle kurzu:

  • Naučit se obecné metody a přístupy k řešení každodenních úloh.

  • Formulovat požadavky na nové služby.

  • Efektivně komunikovat s klíčovými business vlastníky.

  • Ovládnout osvědčené metody komunikace a argumentace při prezentaci výstupů.


Pro koho je kurz určen:

  • Business analytici

  • Business konzultanti

  • Vlastníci produktů (Product owneři)

  • IT analytici

  • Projektoví manažeři

  • Vývojáři

  • Členové agilních a DevOps týmů

     

Předpoklady účasti v kurzu: žádné
Délka trvání: 3 dny

  • Detailní popis školení

    První den si připomeneme, které úlohy business analytik řeší, obecné metody a přístupy pro jejich řešení a osvědčené nejlepší praxe.

    Dále se můžete těšit na témy:

    • Vývoj a současné trendy business analýzy se zaměřením na projekty vývoje a implementace SW aplikací (IIBA® BABOK®, PMI-PBA®, OCEB2, ITIL®, PRINCE2® a další)

    • Role a kompetence business analytika v IT projektech

    • Typologie osobnosti pro business analýzu

    • Komunikační dovednosti business analytika (metody dotazování, řízené diskuse)

    • Úvod do modelování businessu (Business Motivation Model, SWOT, STEP/PEST a další)

    • Procesní přístupy v Business analýze

    • Business procesy, pravidla

    • Proces versus služba

    • Modelování služeb

    • Praktická cvičení
       

    Druhý den zasvětíme požadavkům.

    Jednou z nejdůležitějších odpovědností a úlohou business analytika je formulování požadavků na novou aplikaci či IT službu. Zahrnuje celou řadu činností od analýzy kontextu zadání, pochopení souvisejících procesů, komunikaci s klíčovými business vlastníky přes dokumentaci a správu registru požadavků až po koordinaci a odpovědnost za změnové řízení požadavků v průběhu projektu i v rámci průběžné zprávy IT řešení či IT služby. V druhé části kurzu se zaměříme na to, jak business analýzu uchopit v prostředí agilní organizace a DevOps prostředí.

    Práce s požadavky

    • Formulování vize a kontext změny

    • Stakeholder analýza

    • Analýza potřeb

    • Metody zjišťování a dokumentování potřeb

    • Formulování požadavků a akceptačních kritérií

    • Rozdělení/kategorizace požadavků

    • Rozsah a detail dokumentace požadavků

    • Analýza rizik a BIA

    • Prioritizace a MVP (Minimum Viable Product)

    • Řešení konfliktních požadavků

    • Návaznost správy požadavků na další projektové činnosti

    • Změnové řízení požadavků

    Analýza v agilním prostředí

    • Typy agilních přístupů a DevOps

    • Vodopád vs. SCRUM

    • Business analýza a její zastoupení v agilních projektech/organizacích

    • Agilní přístup k business analýze

    • Prototypování

    • Rozdíly oproti jiným přístupům

    • Praktické cvičení business analýzy v agilním projektu
       

    A co nás čeká třetí den? Komunikace tvoří 80% úspěchu či neúspěchu práce v roli business analytika. Dobře zvládnutá schůzka, schopnost podívat se na řešený problém očima dotazovaného stakeholdera a vhodně zvolená forma i formát prezentace, to všechno dělá z dobrého business analytika business analytika vynikajícího, kterého si budou i další týmy žádat do projektů a nikdy nebude mít nouzi o zajímavou práci. Přestože většina business analytiků jsou lidé technického zaměření a analytického myšlení, v tomto kurzu se naučíme, že i kvalitní komunikaci se lze naučit. Procvičíme si osvědčené metody a techniky.
     

    Obsah – CO, KOMU

    • Jak vytvořit úspěšný business case – od jednostránkového PowerPointu po rozsáhlou studii proveditelnosti

    • Co musí a co může obsahovat prezentace výstupů práce business analytikaIndividuální přístup ke stakeholderům – jak najít a formulovat argumenty, které zafungují

    • Komunikační kanály a jejich specifika

    • Prezentace není PowerPoint, aneb jak zaujmout

    • Získejte si stakeholdery/investory zážitkem

    Zaměření na formu - JAK

    • Kontext komunikace – mezilidské vztahy

    • Zákony komunikace

    • Úrovně komunikace

    • Typy chování

    • Sociální interakce

    • Jak udělat dobrý dojem

    • Cesta k efektivní komunikaci – komunikační techniky

    • Aktivní naslouchání,

    • Vedení emočně vypjatého rozhovoru

    • Bariéry v komunikaci a jejich překonání

    • Řešení konfliktů

    • Zvládání konfliktních osob

    • Manipulativní techniky a jak se jim bránit

    • Jak zvládnout trému a stres

    • Praktická cvičení

Kurzem Vás provede

Ivana Šabatová 

Ivana jako první v ČR vytvořila kurz připravující adepty na certifikaci OCEB Fundamental. Psal se rok 2012 a již měla za sebou bohatou a vzrušující kariéru, ve které se snoubilo její zaujetí světem IT a automatizací procesů s touhou poznávat nové věci a posunovat sebe i své okolí stále kupředu. Od té doby jejími kurzy u nás i v zahraničí prošlo několik stovek konzultantů, manažerů, analytiků a lidí dalších profesí, které Ivana nadchla pro heslo „Procesy nás baví!“.

Ivana získala certifikáty ITIL®3/4Foundation, ITIL® Ser- vice Operation, ITIL® Operational Support and Analysis, ISO 20000 Consultant, CIMA-A a OCEB 2 . Vytvořila a vede přípravný kurz na certifikaci OMG Certified Expert in BPM (OCEB 2). Je také akreditovanou lektorkou ITIL® 3 a 4. Věnuje se zejména konzultacím v oblastech automatizace business procesů a business pravidel, řízení IT služeb a zajišťování informační bezpečnosti dle požadavků TISAX a ISO 27001.

Tento web využívá cookies

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti