Nejčastější chyby v komunikaci projektových manažerů.

Obrazek%20k%20%c4%8dlanku

Nejčastější chyby v komunikaci  projektových manažerů.

Spousta projektových manažerů odvádí skvělou práci při řízení a dodávání projektů. Bohužel je však stále pravdou, že silnější stránkou většiny projektových manažerů jsou tvrdé dovednosti - hard skills – příprava plánů a reportů než měkké dovednosti – soft skills - komunikace a motivování lidí.

Susanne Madsen poukazuje na nejčastější chyby v  komunikaci projektových manažerů:

Více mluví, méně naslouchají:

Práce projektových manažerů se z velké části  týká přidělování práce, řešení problémů, koordinace činností a hodnocení průběhu projektu. Stresová situace nastává, když jsou manažeři příliš zaneprázdněni, aby dotáhli vše do konce. V této fázi začnou rozdávat úkoly a říkat ostatním, co mají dělat. Není tedy dostatek času na to ověřit si, zda-li všichni správně pochopili zadání, zaměřit se na každého jako na individualitu a naslouchat. Je důležité lidi motivovat, zeptat se, jestli nemají s nějakou částí projektu problémy, požadovat zpětnou vazbu a jejich názor na zlepšení práce teamu. Skutečně  naslouchejte – přinese Vám to spousty užitečných informací a navíc posílí vzájemnou důvěru.

Komunikují písemně namísto osobního setkání:

Znovu a znovu vídám projektové manažery, jak emailují svým klientům namísto osobní schůzky. Komunikace na bázi emailů je vhodná pro krátké, jednoduché  zprávy, neměla by se však stát rutinou a nahradit mezilidskou komunikaci, nebo jako únik před složitější konverzací.

Osobní komunikace je nutná v případě, že:

·          Chcete dosáhnout vzájemné důvěry a ujistit se, že jste na stejné lodi

·          Cítíte ve vzduchu konflikt, nebo opačný pohled na věc

·         Potřebujete radu, nebo zpětnou vazbu

·         Potřebujete získat klientovu podporu v důležité záležitosti

·         Chcete co nejlépe porozumět úhlu pohledu svého klienta a  co nejlépe s ním komunikovat

Poskytují zbytečně velké množství informací a detailů

Předpokládá se, že čím více detailů a informací poskytnete svému šéfovi, nebo sponzorovi, tím  lépe. Opak je však pravdou – je lepší sdělit jen tolik informací, kolik skutečně potřebují. Pokud posíláte týdenní zprávy o stavu nebo svoláváte zasedání řídícího výboru, nezatěžujte příjemce zbytečnými detaily. Popište průběh projektu, shrňte rizika, problémy spolu s  jejich řešením, a předložte  aktuální informace o rozpočtu. 

Vyhýbají se dotazu na  zpětnou vazbu

Je naprosto přirozené se vyhýbat věcem, které nám jsou nepříjemné – to platí i v případě zjišťování  zpětné vazby. Můžete se obávat, že lidé řeknou něco negativního a následně se zdržíte dotazování. Ovšem tím, že se nezeptáte uděláte si nepomůžete. V první řadě, vy jste ten, kdo musí nejlépe vědět, co si lidé o vašem projektu myslí i nemyslí, a pokud budete disponovat těmito informacemi, můžete s tím případně něco udělat a využít zpětnou vazbu ve svůj prospěch. Tak proč to nezkusit?

Celý článek naleznete ZDE.


Odborný garant
Petr Janiš
Project Manager
+420 777 049 865
více o garantovi
Autor: Petr Janiš
Ohodnoťte článek

Přidat komentář

Registrace

Registrujte se pomocí

nebo

Klasická registrace

*
*
*
*
*
Souhlasím se zpracováním osobních údajů dle Zásad pro následující účely:
×