První den si připomeneme, které úlohy business analytik řeší, obecné metody a přístupy pro jejich řešení a osvědčené nejlepší praxe.
Dále se můžete těšit na témy:
- Vývoj a současné trendy business analýzy se zaměřením na projekty vývoje a implementace SW aplikací (IIBA® BABOK®, PMI-PBA®, OCEB2, ITIL®, PRINCE2® a další)
- Role a kompetence business analytika v IT projektech
- Typologie osobnosti pro business analýzu
- Komunikační dovednosti business analytika (metody dotazování, řízené diskuse)
- Úvod do modelování businessu (Business Motivation Model, SWOT, STEP/PEST a další)
- Procesní přístupy v Business analýze
- Business procesy, pravidla
- Proces versus služba
- Modelování služeb
- Praktická cvičení
Druhý den zasvětíme požadavkům. Jednou z nejdůležitějších odpovědností a úlohou business analytika je formulování požadavků na novou aplikaci či IT službu. Zahrnuje celou řadu činností od analýzy kontextu zadání, pochopení souvisejících procesů, komunikaci s klíčovými business vlastníky přes dokumentaci a správu registru požadavků až po koordinaci a odpovědnost za změnové řízení požadavků v průběhu projektu i v rámci průběžné zprávy IT řešení či IT služby. V druhé části kurzu se zaměříme na to, jak business analýzu uchopit v prostředí agilní organizace a DevOps prostředí.
Práce s požadavky
- Formulování vize a kontext změny
- Stakeholder analýza
- Analýza potřeb
- Metody zjišťování a dokumentování potřeb
- Formulování požadavků a akceptačních kritérií
- Rozdělení/kategorizace požadavků
- Rozsah a detail dokumentace požadavků
- Analýza rizik a BIA
- Prioritizace a MVP (Minimum Viable Product)
- Řešení konfliktních požadavků
- Návaznost správy požadavků na další projektové činnosti
- Změnové řízení požadavků
Analýza v agilním prostředí
- Typy agilních přístupů a DevOps
- Vodopád vs. SCRUM
- Business analýza a její zastoupení v agilních projektech/organizacích
- Agilní přístup k business analýze
- Prototypování
- Rozdíly oproti jiným přístupům
- Praktické cvičení business analýzy v agilním projektu
A co nás čeká třetí den? Komunikace tvoří 80% úspěchu či neúspěchu práce v roli business analytika. Dobře zvládnutá schůzka, schopnost podívat se na řešený problém očima dotazovaného stakeholdera a vhodně zvolená forma i formát prezentace, to všechno dělá z dobrého business analytika business analytika vynikajícího, kterého si budou i další týmy žádat do projektů a nikdy nebude mít nouzi o zajímavou práci. Přestože většina business analytiků jsou lidé technického zaměření a analytického myšlení, v tomto kurzu se naučíme, že i kvalitní komunikaci se lze naučit. Procvičíme si osvědčené metody a techniky.
Obsah – CO, KOMU
Zaměření na formu - JAK
- Kontext komunikace – mezilidské vztahy
- Zákony komunikace
- Úrovně komunikace
- Typy chování
- Sociální interakce
- Jak udělat dobrý dojem
- Cesta k efektivní komunikaci – komunikační techniky
- Aktivní naslouchání,
- Vedení emočně vypjatého rozhovoru
- Bariéry v komunikaci a jejich překonání
- Řešení konfliktů
- Zvládání konfliktních osob
- Manipulativní techniky a jak se jim bránit
- Jak zvládnout trému a stres
- Praktická cvičení