Upravit stránku
  • Cena bez DPH23 900,00
  • Termín4. 10. 2023 09:00 - 6. 10. 2023 17:00

Rozsah 3  (den / dní)
Místo konání Praha
Počet míst 10
Stav Volná místa

Pořadatel: 

Projectman.cz

Cíle kurzu:

  • Naučit se obecné metody a přístupy k řešení každodenních úloh.

  • Formulovat požadavky na nové služby.

  • Efektivně komunikovat s klíčovými business vlastníky.

  • Ovládnout osvědčené metody komunikace a argumentace při prezentaci výstupů.


Pro koho je kurz určen:

  • Business analytici

  • Business konzultanti

  • Vlastníci produktů (Product owneři)

  • IT analytici

  • Projektoví manažeři

  • Vývojáři

  • Členové agilních a DevOps týmů
     

Předpoklady účasti v kurzu: žádné
Délka trvání: 3 dny

  • Detailní popis školení

    První den si připomeneme, které úlohy business analytik řeší, obecné metody a přístupy pro jejich řešení a osvědčené nejlepší praxe.

    Dále se můžete těšit na témy:

    • Vývoj a současné trendy business analýzy se zaměřením na projekty vývoje a implementace SW aplikací (IIBA® BABOK®, PMI-PBA®, OCEB2, ITIL®, PRINCE2® a další)
    • Role a kompetence business analytika v IT projektech
    • Typologie osobnosti pro business analýzu
    • Komunikační dovednosti business analytika (metody dotazování, řízené diskuse)
    • Úvod do modelování businessu (Business Motivation Model, SWOT, STEP/PEST a další)
    • Procesní přístupy v Business analýze
    • Business procesy, pravidla
    • Proces versus služba
    • Modelování služeb
    • Praktická cvičení
       

    Druhý den zasvětíme požadavkům. Jednou z nejdůležitějších odpovědností a úlohou business analytika je formulování požadavků na novou aplikaci či IT službu. Zahrnuje celou řadu činností od analýzy kontextu zadání, pochopení souvisejících procesů, komunikaci s klíčovými business vlastníky přes dokumentaci a správu registru požadavků až po koordinaci a odpovědnost za změnové řízení požadavků v průběhu projektu i v rámci průběžné zprávy IT řešení či IT služby. V druhé části kurzu se zaměříme na to, jak business analýzu uchopit v prostředí agilní organizace a DevOps prostředí.

    Práce s požadavky

    • Formulování vize a kontext změny
    • Stakeholder analýza
    • Analýza potřeb
    • Metody zjišťování a dokumentování potřeb
    • Formulování požadavků a akceptačních kritérií
    • Rozdělení/kategorizace požadavků
    • Rozsah a detail dokumentace požadavků
    • Analýza rizik a BIA
    • Prioritizace a MVP (Minimum Viable Product)
    • Řešení konfliktních požadavků
    • Návaznost správy požadavků na další projektové činnosti
    • Změnové řízení požadavků
       

    Analýza v agilním prostředí

    • Typy agilních přístupů a DevOps
    • Vodopád vs. SCRUM
    • Business analýza a její zastoupení v agilních projektech/organizacích
    • Agilní přístup k business analýze
    • Prototypování
    • Rozdíly oproti jiným přístupům
    • Praktické cvičení business analýzy v agilním projektu
       

    A co nás čeká třetí den? Komunikace tvoří 80% úspěchu či neúspěchu práce v roli business analytika. Dobře zvládnutá schůzka, schopnost podívat se na řešený problém očima dotazovaného stakeholdera a vhodně zvolená forma i formát prezentace, to všechno dělá z dobrého business analytika business analytika vynikajícího, kterého si budou i další týmy žádat do projektů a nikdy nebude mít nouzi o zajímavou práci. Přestože většina business analytiků jsou lidé technického zaměření a analytického myšlení, v tomto kurzu se naučíme, že i kvalitní komunikaci se lze naučit. Procvičíme si osvědčené metody a techniky.
     

    Obsah – CO, KOMU

    • Jak vytvořit úspěšný business case – od jednostránkového PowerPointu po rozsáhlou studii proveditelnosti

    • Co musí a co může obsahovat prezentace výstupů práce business analytikaIndividuální přístup ke stakeholderům – jak najít a formulovat argumenty, které zafungují
    • Komunikační kanály a jejich specifika
    • Prezentace není PowerPoint, aneb jak zaujmout
    • Získejte si stakeholdery/investory zážitkem
       

    Zaměření na formu - JAK

    • Kontext komunikace – mezilidské vztahy
    • Zákony komunikace
    • Úrovně komunikace
    • Typy chování
    • Sociální interakce
    • Jak udělat dobrý dojem
    • Cesta k efektivní komunikaci – komunikační techniky
    • Aktivní naslouchání,
    • Vedení emočně vypjatého rozhovoru
    • Bariéry v komunikaci a jejich překonání
    • Řešení konfliktů
    • Zvládání konfliktních osob
    • Manipulativní techniky a jak se jim bránit
    • Jak zvládnout trému a stres
    • Praktická cvičení

Kurzem Vás provede:

Ivana Šabatová 

Lektorka, konzultantka a zakladatelka společnosti sabi consulting. Jako první v ČR vytvořila kurz připravující na certifikaci OCEB Fundamental a v oblasti procesního řízení patří k nejzkušenějším osobnostem na trhu. Ivana spojuje hlubokou znalost IT a dat s nadšením pro srozumitelný přenos know-how. Svoje kurzy a konzultace vede prakticky, srozumitelně. A ano, procesy ji opravdu baví. A zaručeně tím nakazí i vás.

  • 30+ let zkušeností s daty, procesy a IT projekty
  • 1000+ vyškolených analytiků, konzultantů a manažerů
  • 200+ školení a workshopů v ČR i zahraničí
  • Akreditovaná lektorka ITIL®3/ITIL®4 a školitelka kurzů procesního řízení/modelování a informační bezpečnosti

​Odvětví, ve kterých Ivana působila: finance, průmysl 4.0, služby, energetika, IT vývoj, správa IT služeb
Získané certifikace: ITIL®3/ITIL®4 Foundation, ITIL® Service Operation, ITIL® Operational Support and Analysis, ISO 20000 Consultant, v oblasti marketingu CIMA-A, OCEB2/BPM2

Ivana  přednáší na konferencích a působí v odborné komunitě.
 

Pokud se nebudete moci akce zúčastnit, odhlaste se prosím včas písemně (emailem). V případě odhlášení do 15 kalendářních dnů před zahájením kurzu, vám není účtován žádný storno poplatek. V případě odhlášení méně než 15 kalendářních dnů před konáním kurzu je účtován storno poplatek ve výši 80% z ceny kurzu. V případě odhlášení méně než 5 pracovních dní nebo nedostavení se bez odhlášení je účtována plná cena – můžete však za sebe vyslat náhradníka (což nám prosím písemně oznamte).

Plné znění Všeobecných obchodních podmínek naleznete zde.

Tento web využívá cookies

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti