Upravit stránku

"Vytváříme prostředí, ve kterém rozvíjíme komunitu nejlepších lidí pro řízení změn našich klientů."

Je to prosté: Projectman vytváří prostředí - je tedy jakousi platformou, která umožňuje, aby se klienti propojovali s komunitou profesionálů. Projectman je však více než prostředník, má svoji přidanou hodnotu, ať už ji spatřujeme v “recruitment” službě klientovi, v rozvoji úrovně projektového řízení formou podpory odborných eventů, v právním subjektu umožňujícím formální vznik spolupráce, skvělých lidech v supportním týmu pro konzultanty nebo vzdělávacích a rozvojových aktivitách pro komunitu. Na komunitě to celé stavíme a o vysvětlení komunity tak, jak ji vnímáme my, bude celý zbytek článku.

Komunita je to, na čem Projectman staví svůj úspěch a co jej odlišuje od konkurence na poli outsourcingu lidí a týmů. Komunita je pro nás nejen zdrojem vhodných kandidátů na nové Projectmany, ale také pomáhá budovat vztahy mezi naší značkou, skvělými odborníky a potenciálními klienty, komunita také za našeho aktivního přispění rozvíjí své členy. V neposlední řadě od přátel z komunity začínáme dostávat čím dál více obchodních příležitostí, k čemuž ještě se vrátíme na závěr článku.

Komunitu chápeme ve vrstvách K1-K2-K3 (viz obrázek), které stručně popíši. Důležité je si uvědomit, že komunita je tvořena lidmi a ti mohou být v průběhu času někdy na straně klienta a jindy na straně (potenciálního) Projectmana.

K1 - naši spolupracovníci ( ultras - tvrdé jádro komunity :-)

Kdo sem patří?
Sem patříte vy všichni spolupracující s Projectmanem: jak kontraktoři u klientů, tak odborní garanti a přátelé spolupracující s projectmanem na odborné či obchodní bázi.

Výhody pro člena?
Člen jádra komunity má všechny výhody, které komunita nabízí širším vrstvám. Navíc pak přístup na pořádané odborné akce, v případě kontraktu balíček naší péče a vzdělávání Projectman.EDU, přiděleného svého Patrona, možnost přijít se svými nápady a realizovat je na platformě Projectman.cz, prostor na projectman.cz pro budování personal brandu a v neposlední řadě samotný kontrakt na společný business :-)

Požadavky na člena?
Reprezentovat značku Projectman nemůže každý a tady hlídáme kvalitativní kritéria už při pohovorech a domlouvání spolupráce. Obecně to vůbec není o tom být senior, ale mít zažitou vlastní minimální profesionální úroveň, ze které neslevíte. Tuto úroveň jsme shrnuli do čtyř základních bodů, do tzv. "DNA Projectmana":

  1. Poctivost řemesla nade vše. Neošizené výstupy produkovati budeš, jakož i další oborové standardy dodržovati, aby tvá práce vždy transparentní byla a tvá nedbalost tě nedohnala.
  2. Práce je o lidech. Péči o vztahy nezanedbáš, aby tě nejen jako odborníka uznávali, ale i za dobrého člověka považovali, a kdykoliv s otevřenými body za tebou přišli.
  3. Změny vyžadují energii. Ve stojatých vodách korporace nezabředneš a svým elánem správný kurz ukazovati budeš.
  4. Sebereflexe a učení je cesta k růstu. Ostatním vždy naslouchati třeba jest, jakož i energii svému zlepšování věnovati.

K2 - prověření profíci, které známe a můžeme jim zavolat

Kdo sem patří?
Lidé, které jsme osobně viděli a máme na ně přímý kontakt (telefon, mail). Udržujeme spolu komunikaci, pomáháme si a je tu oboustranný zájem začít spolu v budoucnu spolupracovat.

Výhody pro člena?
Je v první skupině, kterým voláme se zajímavými příležitostmi, proaktivně mu nabízíme spolupráci a zajímavé akce. Na námi pořádané školení a placené akce může získat zajímavé slevy. Má u nás dveře otevřené ke konzultacím a profesní pomoci. Další benefity budou časem přibývat.

Požadavky na člena?
Teprve se připravujeme začít aktivněji pracovat s touto skupinou a tak i vstupní kritéria budeme teprve ladit!

K3 - všichni profíci, kteří znají Projectman.cz

Kdo sem patří?
Kdokoli z branže se zájmem o obor. Neznáme je jménem, oni znají Projectman. Je primárně na jejich vůli, jestli nás kontaktují a pak se mohou dostat do K2.

Výhody pro člena?
Veřejně dostupné informace a materiály na webu. Veřejné akce a vystoupení, které pořádáme nebo pomáháme k jejich vzniku.

Požadavky na člena?
Žádné nejsou, snad kromě gramotnosti :-)

Závěrem pragmaticky!

Od toho, že jsme se rozhodli investovat do rozvoje komunity a podporovat vztahy v ní, si v budoucnu slibujeme, že naše společnost bude na trhu outsourcingu fungovat jiným způsobem, než konkurenční agentury a to zejména v těchto bodech:

  • Budeme mít více příležitostí a dokážeme obsloužit více zakázek díky zapojení lidí z komunity do obchodu - oproti dnešku, kdy klienty obsluhuje jen malý tým v Lidické.
  • Zjednoduší se nám hledání kandidátů díky posílení doporučení a přímé komunikaci s K2 - nebudeme investovat do robotů prohledávajících LinkedIn. Díky kontinuální práci s K2 chceme umět zvednout telefon a správnému člověku zavolat nebo se umět v komunitě rychle po správném kandidátovi poptat.
  • Zvýší se odborná dominance v námi dodávaných oblastech díky pokrytí více témat lidmi z K1 - sdílení know-how a vzájemné vzdělávání je už dnes velkým tématem a i do budoucna budeme podporovat každého, kdo chce a má co říci ostatním a pomoci budovat jeho osobní “brand” a tím zvyšovat jeho cenu na trhu.

Vás, “Ká jedničky”, se do pomoci s obchodem a nalezení nových kolegů snažíme motivovat už delší dobu. V podzimním čísle vyšel článek “Obchodování je zábava”. Tehdy uvedených 5 až 10% za obchodní pomoc nadále platí. Odměňovací model pamatuje i na druhou stranu mince - 5% provizi za doporučení vítězného kandidáta na konkrétní hledanou pozici. Několikrát jsme za poslední dobu byli schopni klientovi představit zajímavého kandidáta díky tipu od vás. V případech, kdy nám na konkrétní poptávku doporučíte kandidáta, který onu pozici nakonec skutečně nastoupí, zmíněná odměna putuje za tím, kdo nám ho doporučil. Pokud budete chtít vědět více o tom, jak provize fungují a zapojit se, neváhejte se spojit s kýmkoliv z Petrů, Jirkou nebo holek recruiterek.

V souladu s popsaným a naší novou strategií vznikl i veřejný dokument, který neváhejte libovolně použít při představování naší společnosti a šíření jména Projectman mezi klienty a i komunitu.